“Quina
hora és ? quanta estona tinc?” Aquestes eran preguntes que l’infant plantejava
molts cops al llarg del dia i per tant per començar el projecte vam
realitzar una primera activitat on tant l’alumne com el mediador, en aquest cas
jo, prenguessim consciència dels coneixemnts previs de l’infant i així poder
començar a donar resposat al “Què sabem?”. Donat que tampoc no sabia ven bé els
coneixaments imformàtics de L’infant, vaig plantejar la primera sessió com una
sessió de descoberta. Obrir l’ordenador
i buscar a través del Google imatges (https://www.google.es/imghp?hl=es&tab=ii
) diferents imatges de rellotges, d’aquesta manera vam descobrir que hi havia
infinitats de rellotges, dels quals ell ja en reconeixia la major part (
rellotges d’agulles, de pulsera, despertadors, conometres, etc. ) En aquesta
primera sessió em vaig trobar amb la dificultat de que el nen per la seva curta
edat i pel fet de que mai hi havia treballat no sabia utilitzar el ratolí del
teclat del portàtil fet que vam solucionar buscant un ratolí. Com que vam
buscar les imatges de manera conjunta ens trobavem en una zona de
desenvolupament proper on L’Eric a més de descobrir i repasar els tiupus de
rellotges va poder aprendre a buscar imatges a través de google, activitat que
no havia fet mai i obrint-se-li tot un món de possibilitats, això és veia
clarament quan plantejava preguntes com “ puc buscar imatges del que sigui, que
hi seràn?” “Puc buscar imatges de tigres?” “ puc buscar dibuixos per pintar?”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada